Hvordan lykkes I bedst med gamification i jeres organisation?
Vi anbefaler, at I til jeres næste teammøde afsætter tid til en samtale om hvordan I kan bruge Quizform til at videreudvikle jeres relations- og fundraisingarbejde. Da der ikke findes et andet produkt med lignende features, skal I lige have vendt og drejet den.
Prøv Quizform af til mødet. Lav en gratis konto og en udfordrende test om jeres arbejde, eller brug denne, der fortæller om effekterne af gamification
Hvis I selv laver en quiz, kan I følge resultaterne på projektoren.
- Igangsæt en samtale i teamet
Hvor bredt vil I bruge Quizform i organisationen? Vil I blot bruge Quizform engang imellem til en meget specifik aktivitet, eller vil I udnytte mulighederne bredere i krydsfeltet offline/online:- Bruge Quizform når I holder foredrag, står på stand eller via qr kode til kunder i genbrugsbutikken og dermed øge muligheden for dataindsamling og nye givere
- Skabe nye former for interaktion med jeres onlinekampagner for at få nye givere, indsamle manglende e-mailadresser eller telefonnumre eller slet og ret fortælle jeres gode historie på nye måder
- Fastholde læserens engagement via interaktive elementer online eller i medlemsblad via qr kode
Kan jeres forskellige fagområder og fagpersoner få gavn af øget interaktivitet og dataopsamling?
Desto bredere I vil bruge Quizform, jo flere fagområder kan blive berørt:
- webmaster
- redaktør af medlemsblad
- jeres foredragsholdere
- SoMe ansvarlig
- frivillige
- fundraiser
- mv.
- Hvordan sikrer I effektiv gamification?
For at få mest muligt ud af Quizform og skabe engagerende gamification, kan jeres organisation stille følgende spørgsmål:- Formål og mål
Hvad ønsker vi at opnå med gamification? Øget engagement, dataindsamling, læring eller fundraising? - Hvordan passer gamification ind i vores eksisterende strategi?
Hvilke målbare succeskriterier kan vi opstille for Quizform? - Målgruppe og adfærd
Hvem vil vi engagere med Quizform? Medlemmer, givere, frivillige eller nye interessenter?Hvad motiverer vores målgruppe? Konkurrence, belønninger, samarbejde eller læring?
Hvordan kan vi sikre, at Quizform føles relevant og meningsfuld for vores målgruppe?
- Design og implementering
Hvordan kan vi bruge storytelling til at gøre Quizform engagerende?Hvilke mekanismer (spil og andre aktiviteter) passer bedst til vores formål?
Hvordan integrerer vi Quizform i vores eksisterende fundraising- og kommunikationskanaler?
- Teknologi og brugervenlighed
Er Quizform teknisk kompatibel med vores platforme og systemer?Kan andre gamification systemer tilbyde samme sømløse integration med vores eksisterende fundraisingsystemer?
- Evaluering og optimering
Hvordan måler vi effekten af Quizform på engagement og fundraising?Hvilke tilpasninger kan vi lave for at optimere Quizform over tid?
- Formål og mål
Når I har drøftet disse spørgsmål, vil I være klædt godt på til at bruge Quizform strategisk og effektivt. Tag en brainstorm med jeres team og se, hvor I kan tage Quizform hen! 🚀
Skil jer ud
Quizform tilbyder jer nye måder at gøre tingene på.
Fra I dag kan I øge kvaliteten af jeres indsatser og få flere resultater.