-
Tiltrækning
-
Fastholdelse
-
Databerigelse
-
Samtykke
-
Konvertering
Quizform giver jer nye muligheder for at arbejde metodisk og kampagneorienteret.
Nedenfor er listet en række konkrete eksempler, som I kan tilpasse jeres organisation.
Flere resultater til foredrag og forsamlinger
-
Tiltrækning
-
Samtykke
-
Konvertering
Når jeres foredragsholdere bruger deres kostbare tid i større forsamlinger, er det svært at tiltrække nye givere, nyhedsmailabonnenter mv, fordi den “analoge” forsamling ikke møder den digitale virkelighed.
Kun få udfylder de sedler, I lægger på bordene.
Quizform har udviklet et unikt koncept, der giver tilhørerne en nem og engagerende digital handlemulighed til at støtte jeres arbejde, mens motivationen er allerstørst.
Via et sjovt mobilspil, á la Kahoot, bliver deltagerne motiveret til at afgive data og samtykke under foredraget.
Udvid jeres phoner-grundlag
-
Databerigelse
-
Samtykke
I ønsker at flytte flere dialogvenner op ad donortrappen via en phoner-kampagne.
I databasen er der et større segment med kun navn og e-mailadresse. I mangler telefonnumre.
I udvikler et spændende spil, som sendes via mail til segmentet. Quizzen handler om den forandring, I ønsker at skabe i verden, og vælger, at deltagerne skal afgive telefonnummer for at deltage.
En del af segmentet vælger at deltage, og herefter kan I ringe til de personer, der nu har afgivet data og samtykke – og som lige er blevet primet af jeres spørgsmål og fortælling om jeres arbejde.
Engager flere i testamente-kampagne
-
Fastholdelse
-
Konvertering
I har lavet en informationskampagne om arv og testamente, men der mangler interaktion med jeres indhold.
I denne vidensquiz, har den fiktive organisation, “Verdenshjælpen” valgt at deltageren får svar med det samme, og at deltagelse kræver navn og e-mailadresse.
Organisationen har besluttet at kampagnen er “always running”, og har derfor integreret den på deres hjemmeside om testamente.
Gør jeres artikler mere engagerende
-
Fastholdelse
-
Konvertering
Det er svært at fastholde læserens engagement.
I ønsker at gøre jeres artikler mere interaktive og engagerende.
Den fiktive organisation Verdenshjælpen har lavet en artikel med gamification elementer. Læseren deltager undervejs ved at besvare flere spørgsmål eller afgive sin holdning.
Sandsynligheden for, at læseren færdiggør artiklen og husker dens indhold, stiger, når de bliver engageret.
Det er også derfor, at fx DR bruger gamification i deres artikler.
Få flere nyhedsmailabonnenter
-
Tiltrækning
-
Samtykke
-
Konvertering
I har ikke nok dialogvenner, som I efterfølgende kan flytte op ad donortrappen.
I vil gerne have flere nyhedsmailabonnenter.
Placer et spil på jeres hjemmeside, hvor deltagelse kræver tilmelding til nyhedsmail. Alle deltagere indgår i konkurrence om at vinde en god gevinst fra jeres webshop, genbrugsbutik eller lignende.
Annoncér spillet på jeres sociale medier, hvor I givetvis har følgere, der ikke får jeres nyhedsmail. Send derudover evt. Facebook lead ads og Google ads ind på quizzen.
Hvis I har fx genbrugsbutikker, kan kunder deltage i spillet via en QR-kode.
Deltagernes navn og e-mailadresse bliver automatisk sendt til jeres audience i Mailchimp.
Pst. Det kan være en god idé at lave en velkomstserie i jeres marketing-løsning til jeres nye abonnenter, så de bliver guidet ind i organisationen.
Hjælp jeres målgruppe og få nye medlemmer
-
Tiltrækning
-
Samtykke
-
Konvertering
I vil gerne skabe værdi for mennesker i jeres netværk og samtidig tilbyde dem medlemskab.
Men hvordan engagerer I på nye måder og giver en konkret handlemulighed?
Den fiktive NGO Verdenshjælpen, som bl.a. hjælper mennesker med depression, har lavet et spil om emnet. Deltagerne lærer noget nyt, finder quizzen værdifuld og føler sig mere knyttet til organisationen.
Dette fører til, at Verdenshjælpen får flere medlemmer. I det afgørende øjeblik udfylder de blot formularen fra deres medlemsformular fra Onlinefundraising eller Collectpay, som ligger indlejret til slut i quizzen.
Nye frivillige i genbrugsbutikken rekrutteret fra sociale medier og butikskunder
-
Tiltrækning
-
Samtykke
-
Konvertering
Det er svært at få nok frivillige til jeres genbrugsbutikker.
De frivillige har svært ved at komme ud over rampen og reklamere i lokale facebookgrupper.
De frivillige har brug for lidt ekstra hjælp.
Lav en konkurrence, der fortæller om fx udfordringer i genbrugsbutikker og livet som frivillig. Den kan kopieres til alle de butikker I har, og evt tilpasses lokale forhold.
De frivillige kan nu dele konkurrencen i byens lokale facebookgrupper, og gevinsten kan være et gavekort til butikken, der motiverer mange til at deltage. Deltagelse kræver mail eller telefon, alt efter temperament.
Opsæt også en qr-kode i butikken med link til konkurrencen, så kunder bliver motiveret til at deltage.
Alle deltagere kontaktes herefter direkte med invitation til et særligt møde i genbrugsbutikken, hvor fx priserne er ekstra lave, og hvor I fortæller mere om at være frivillig i butikken.
Pst. Husk at have styr på jeres GDPR-procedurer, når udvalgte frivillige får adgang til data.
Få flere leads eller givere til stande og messer
-
Tiltrækning
-
Samtykke
-
Konvertering
På en stand skal man skille sig ud, for at få leads eller givere.
Det er vanskeligt at få telefonnumre, e-mailadresser eller nye medlemmer og givere.
Lav en digital konkurrence, hvor deltagerne på deres telefon afgiver data og samtykke for at deltage. Husk en motiverende præmie.
Vælg, at konkurrencen skal give deltagerne svar undervejs, så de kan lære om jeres organisations arbejde, hvad enten de har svaret rigtigt eller forkert.
Det giver dig mulighed for at følge med undervejs og tale med dem.
Måske har nogle af deltagerne endda lyst til at støtte jer med et beløb månedligt. Formularen er allerede forudfyldt med data, som de afgav tidligere, så der er mindre friktion i det afgørende øjeblik.
Der skal blot swipes til højre på mobilepay subscriptions!
På scoreboardet kan deltagerne undervejs følge med i hvem der fører. Til slut kan du sende vinderen en SMS om at hente sin præmie.
Og du går hjem med en digital stak nye venner af organisationen.
Synliggør medlemmers holdninger
-
Fastholdelse
-
Samtykke
I ønsker at blive klogere på de værdier, der motiverer jeres medlemmer (eller andre segmenter), til at engagere sig i jeres sag.
For eksempel som led i en værdiproces eller for at få relevante input til jeres markedsføring.
Eller I ønsker at engagere jeres læsere af medlemsbladet.
Send en mail til segmentet og bed dem forholde sig til en række spørgsmål.
Lav et simpelt Ja/Nej spil, hvor deltageren svarer ja eller nej til jeres spørgsmål.
Via procentudregneren, kan medlemmet spejle egne holdninger med de andre i organisationen. I kan samtidig lære mere om jeres medlemmers værdier.
Og I får fornyet samtykke.
Skil jer ud
Quizform tilbyder jer nye måder at gøre tingene på.
Fra i dag kan I øge kvaliteten af jeres indsatser og få flere resultater.